h1

Förberedelser inför vintersäsongen

onsdag, 20 september 2006

Så ligger de vissnade bladen på det kortklippta gräset, som en vintergata i gult, satt i ständig rörelse av vindens Big Bang. Att bo på landet har sina nackdelar, särskilt på vintern. Alla årstider är så mycket omedelbarare än inne i stan. Dock finner jag alltid en märklig njutning i de förberedelser som utförs i väntan på kylan: man bär in trädgårdsmöblerna, reparerar spruckna fönster, tätar trasiga dörrlister, ser över taket, ordnar med veden. Sedan, när jag står där och nöjt tittar in i en vebod fylld med ved, känns det som om jag gjort allt som mänsk- och möjligt är. Det känns som om jag har har kontroll över något i grund okontrollerbart. Nu är det bara invänta den första höststormen. Jag tycker mycket om hösten.

automno (3).jpg (51158 byte) automno (1).jpg (54294 byte)

